Halverwege de reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van niekswinkels - WaarBenJij.nu Halverwege de reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van niekswinkels - WaarBenJij.nu

Halverwege de reis

Door: Niek Swinkels

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

vandaag zitten we al weer een weekje hier in Genadedal, het is een klein dorpje, maar alles wat je nodig hebt kun je hier vinden.

We hebben nu al veel dingen gedaan;
zondag zijn we naar het strand bij Cape Aghulas geweest, dit is het zuidelijkste punt van het continent Afrika.
Maandag hebben we de eerste schooldag met onze buddies doorgebracht (de mijne heet Matthew en is een erg enthousiaste jongen). De Emiel Weder school is een middelbare school, het is een gezellig gebouw en heeft ook niet zo veel leerlingen. er is wel een groot verschil met de lessen hier in Nederland.
Dinsdag hebben we Kaapstad bezocht en daar namen we een kijkje in de townships, wat erg shockerend was, daarna hebben we een hele andere kant van de stad gezien, namelijk het winkel centrum.
Woensdag zijn we met onze buddie mee naar huis geweest en hebben we activiteiten gedaan, ook werd er een heerlijke lunch voor mij gemaakt.
Donderdag hebben we de Tafelberg in Kaapstad bezocht, dit is 1 van de 7 wereldwonderen. de berg is 1086 meter hoog en is van bovenaf gezien vrijwel plat. Het uitzicht van boven was erg mooi, je kon namelijk de hele stad overkijken, en zag ook een deel van de zee. Daarna hebben we nog een marktje in de binnenstad bezocht, waar je leuke souvenirs kon kopen.
Vrijdag (vandaag dus) hebben we vrijwilligerswerk gedaan, er waren 3 taken te doen. je kon helpen op een creche, een gebouw opknappen en helpen bij een gehandicapten opvang. ook hebben we basisscholen in de regio bezocht, en kregen we nog de tijd om onze blogs bij te werken.